ورزشی

ورزشگاه آزادی مشکل سازه ای ندارد !

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص واگذاری دو ورزشگاه در تهران به پرسپولیس و استقلال گفت:

مجله فلکس مگ

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص واگذاری دو ورزشگاه در تهران به پرسپولیس و استقلال گفت: شاهد آن بودم که گودرزی چقدر برای رسیدن دو ورزشگاه به سرخابی‌ها تلاش کرد و البته همراهی و همدلی شورای شهر و شهرداری نیز باعث رقم خوردن این شرایط شد که این دو تیم بتوانند رشد کنند.
وی در خصوص فرسوده شدن ورزشگاه آزادی و تشکیل کارگروهی برای برآورد هزینه تعمیرات در این ورزشگاه تصریح کرد: قدمت مجموعه ورزشگاه آزادی ۴۵ سال است ما سال گذشته فقط برای بازسازی موتورخانه ورزشگاه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم، همچنین هزینه‌ای نیز با کمک فدراسیون والیبال برای تجهیز سالن ۱۲ هزار نفری صورت گرفت. برای نگهداری یک سازه بتونی به این بزرگی (‌ورزشگاه آزادی) نیاز به توجه جدی است. ورزشگاه آزادی مشکل سازه‌ای ندارد اما در نما و روی بتن آن مشکلاتی داریم که اینها به صورت طبیعی نیاز به بازسازی دارد. گزارشی در هیئت دولت در خصوص بازسازی این ورزشگاه مطرح شد که رئیس جمهور نیز دستور داد گزارشی از سوی وزارت ورزش و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمامی موارد بازسازی این ورزشگاه تهیه شود خوشبختانه این کار انجام شد و برآورد بودجه نیز صورت گرفت که امیدواریم در نهایت بودجه خوبی برای بازسازی، ترمیم و مقاوم‌سازی اختصاص پیدا کند.
مدبر گفت: ما برای پایان دادن به این شرایط نیاز به ۲ سال زمان پیاپی داریم که البته بودجه نیز باید فراهم شود.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص بازسازی ورزشگاه شیرودی و مخالفت‌هایی که از سوی برخی از اعضای شورای شهر در این باره صورت گرفت اظهار داشت: قدمت شیرودی از آزادی نیز بیشتر است و خاطرات زیادی در آنجا وجود دارد. در خصوص این مجموعه ورزشی دو راهکار پیش رو وجود دارد. اول اینکه مثل مدیران قبلی ترمیم مختصری صورت بگیرد و عمر مدیریتی ما نیز تمام شود، دوم اینکه دست به بازسازی جدی بزنیم. در مرکز شهر تهران چنین فضای خوبی وجود دارد که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد. ما نیاز داریم که در مرکز شهر فضایی برای برگزاری مراسمات ایجاد شود که آن را در پروژه بازسازی ورزشگاه شیرودی پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: تعجب‌مان از دوستان ورزشی است. همان دوستانی که پیش از این خودشان زمین‌های ورزشی را تبدیل به اماکن تجاری کرده‌اند اما حالا انتقاد می‌کنند که چرا می‌خواهیم بخشی از ورزشگاه شیرودی را تجاری‌سازی کنیم. آنها به این نکته توجه ندارند که منظور ما از تجاری‌سازی انجام امور ورزشی است. به هر حال برای این کار باید یک تصمیم جدی گرفته شود.
مدبر درباره استفاده عمومی از ورزشگاه آزادی و هزینه مربوط به بازسازی آن گفت: درخواست ما با مسقف کردن ورزشگاه آزادی ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای سال آینده ۸۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده در همه جای دنیا از چنین فضاهای برای استفاده عمومی مردم کمک می‌گیرند و ما می‌توانیم به صورت همگانی از آن استفاده کنیم. آنهایی که می‌گویند از حضور مردم باعث فرسوده شدن مجموعه می‌شود باید توجه کنند که چون تا الان استفاده نشده این مسئله باعث فرسودگی شده است.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص انتقاد وزیر ورزش از شرایط مجموعه انقلاب که عنوان کرده بود این مجموعه تبدیل به یک سوپر مارکت بزرگ شده است گفت: گودرزی تاکید کرده که حتی تجاری‌ها هم باید به سمت ورزشی باشند و ما تلاش کرده‌ایم که به این نحو حرکت کنیم. تجاری‌سازی به معنای بیرونی کردن نیست بلکه ما به دنبال تجاری‌سازی ورزشی هستیم.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره مسائلی که در خصوص پیست اسکی شمشک بوجود آمده عنوان کرد: این پیست همیشه آمادگی کامل را برای برگزاری مسابقات داشته است اما مسائل و مشکلاتی که میان کادر فدراسیون و برخی ملی‌پوشان وجود داشت باعث شد برخی مسابقات نیز لغو شود یا حتی بد انجام شود. امیدواریم اختلافات از بین برود چون برای کشور خوب نیست.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین محبوب

بالا