ورزشی

حس سرزندگی جشنواره بازی‌های بومی و محلی در مدرسه

نوری که از خورشید به زمین می رسد از سه جزء اساسی تشکیل می گردد .

مجله فلکس مگ
با برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در مدرسه حضرت خدیجه، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بازی‌های بومی و محلی را با همیاری دوستان خود اجرا کرده و شور، نشاط و سرزندگی را در قالب جدیدی لمس کردند.

به گزارش سَس نیوز به نقل ازاداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فعالیت‌های دسته‌جمعی در بازی‌ها به کودکان کمک می‌کند تا به بیان احساسات و مکنونات قلبی که از روح لطیف و بی‌آلایش آن‌ها سرچشمه می‌گیرد، پرداخته و هیجانات خود را از دل بیرون بریزند و دانش‌آموزان مدرسه حضرت خدیجه (س) ناحیه ۵ تبریز در جشنواره بازی ها و غذاهای بومی و محلی با اجرای بازی‌هایی که به دست فراموشی سپرده شده بودند و با طبخ غذاهای سالم و مقوی محلی به کمک بزرگترها، روزی پرنشاط و سالم را رقم زدند.

کودکان قادر نیستند که آنچه را احساس می‌کنند به طور روشن و واضح بیان کنند؛ به همین دلیل ترتیب دادن بازی‌های نمایشی و همچنین استفاده کودکان از ابزار و وسایل بازی‌های فردی در بیان احساسات و افزایش خزانه لغات و مفاهیم کلمات آن‌ها را کمک خواهد کرد. بازی‌ها نقش بزرگی در زندگی و رشد کودک دارند و زمینه‌ساز پرورش بسیاری از خصوصیات مثبت در آنان می‌شود.

آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی‌های بومی هر منطقه که ریشه در خرده فرهنگ‌های کشورمان دارد و با توجه به سبک زندگی متفاوت امروز و روی آوری نسل نوجوان به بازی های رایانه‌ای و معظلات بی‌شمار همچون چاقی، احیای بازی‌های بومی در حل بسیاری از این مشکلات و پویایی فضاهای آموزشی، بسیار موثر است.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین محبوب

بالا