آموزش

تعطیلی کارخانه ها و دلیل آن

تعطیلی برخی کارخانجات به ترکیب سهامداران و یا عدم تنوع محصولات درسطح بازار ارتباط دارد.

مجله فلکس مگ

دو معاون وزیر صنعت با اعلام دلیل تعطیلی برخی کارخانه ها و تکذیب ورشکستگی شرکت های سیمانی از برنامه احیا کارخانه ارج و قرارداد ۵ میلیون تنی وزارت راه با انجمن سیمان خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی نیا در جریان برنامه خبری امروز که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: درحالی شرکت ها و کارخانه هایی صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی فعال هستند که در مورد کارخانه ارج باید گفت در صنعت لوازم خانگی، شرکت های متنوعی با ظرفیت های مختلف فعالیت می کنند. به عنوان نمونه در همین استان تهران یک واحد تولیدی ظرفیت تولیدرا نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است.
وی ادامه داد: تعطیلی برخی کارخانجات به ترکیب سهامداران و یا عدم تنوع محصولات درسطح بازار ارتباط دارد. در مورد کارخانه ارج اقدامات لازم انجام شده و بزودی با اصلاح ساختار، فعالیت این شرکت از سرگرفته خواهد شد.
به گفته این معاون ویر صنعت، بعد از برجام اقدامات مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شده و امید است با گسترش سرمایه گذاری ها، وضعیت شرکت های بهبود یابد.
همچنین جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت شایعه ورشکستگی شرکت های سیمانی را رد کرد و گفت:هیچ شرکت سیمانی ورشکست نشده است.
وی با بیان اینکه برخی واحدها به علت کمبود تقاضا در سطح بازار با مشکلاتی روبرو هستند، ادامه داد: خوشبختانه در جلسه هفته گذشته با معاون اول و وزیر صنعت، راهکارهای رفع مشکلات بررسی شد و در اولین قدم قرارداد ۵ میلیون تنی با انجمن صنفی سیمان و وزارت راه امضا رسید.
سرقینی گفت: برای کمک به کارخانه‌های سیمان به دنبال بهبود شرایط صادرات سیمان بوده و به همین منظور پیگیر کاهش هزینه‌های بندری صادرات هستیم.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین محبوب

بالا